CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 5 April 2012

Allah Maha mengetahui


assalamualaikum...

dalam hati aku, ada 1 perasaan yang aku tak tahu
macam mana aku nak katakan...
serius aku betul2 boleh gile fikir pasal bende nih...
perkara ni pada awalnya menjadi betul...
sama tepat seperti yang aku rasa...
tapi disebabkan ada satu masalah besar...
menyebabkan semuanya pecah terburai...

dan sekarang perkara itu buat aku terjerat
dan terperangkap sendiri...
serius perasaan ni bukan main-main...
ia sangat serius...

tapi bila dah terjadi perkara tak diingini tu...
aku macam hilang punca...
terdetik dalam hati,
"takkan Allah nak main-mainkan perasaan aku??"
dan mulalah fikiran-fikiran negatif menerawang dalam minda aku...

dan sekarang aku mulai tersepit...
dan aku tau takde guna kalau aku mulakan...
seperti aku membodohkan diri saje...
bercakap sorang2...
daripada aku cakap sorang2 macam orang bodoh...
lebih baik aku bercakap dengan blog aku...
yang sangat setia mendengar luahan aku...

tapi sayang....
aku sendiri tak tau nak luahkan rasa macam mana...
cuma sekarang, aku berdoa pada Allah...
semoga Dia sentiasa memberi petunjuk...
supaya aku dapat teruskan perjalanan...
dan dapat menempuh dugaan-Nya dengan baik...

bersangka baik dengan Allah...
hanya Dia Maha Mengetahui segalanya...
kalau diciptakan bukan untuk hamba-Mu ini,
maka hapuskan perasaan itu...


          tak perlu buat aku menunggu sesuatu...
      yang mungkin takkan terjadi...
          yang mungkin lebih banyak benda menghalang...
             atau mungkin sekali lagi aku dibodohkan....


     semoga Allah memberi petunjuk-Nya

     aku dah keliru....
  bila aku menjauh, aku didatangi...
   bila aku mengharap, aku didalangi...
         sebab itu aku keliru...
   yang mana satu sebenarnya...
     mana satu jawapan sebenar...

0 comments:

Post a Comment